نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5714
-
الف
+

«ریشی کاپور» ابر بازیگر مشهور سینمای هند درگذشت

«ریشی کاپور» بازیگر مشهور سینمای هند به عمر 67 سالگی درگذشت.

به گزارش آی فیلم 2، «ریشی کاپور» بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده مطرح سینمای هند به عمر 67 سالگی درگذشت.

«ریشی کاپور» زاده ۴ سپتمبر ۱۹۵۲ میلادی یک هنرپیشه، کارگردان، و تهیه‌کننده اهل هند بود. پدر او بزرگ‌مرد سینمای هند «راج کاپور» است.

ریشی کاپور یکی از بزرگترین و بهترین بازیگران و هنرپیشه های سینمای هند بعد از آمیتاب بچن است؛ او جایزه ملی فلم را برای اولین نقش خود به حیث یک هنرمند کودک در فلم ساخته پدرش به نام «ماره نام جوکر» (۱۹۷۰) دریافت کرده بود.

ریشی کاپور در اولین نقش آفرینی به حیث کرکتر مرکزی با فلم «بابی و جایزه» موفق شد جایزه بهترین بازیگر فیلم فیر را در سال ۱۹۷۴ دریافت کند.

وی بین سال های ۱۹۷۳ و ۲۰۰۰ در ۹۲ فلم به حیث کرکتر مرکزی ایفای نقش کرد. ریشی کاپور برای بازی خود در فلم Do Dooni Chaar، جایزه نقدهای منتقدین فیلم فیر را برای بهترین بازیگر در سال ۲۰۱۱ به دست آورد و برای نقش او در کاپور و پسران، جایزه فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۱۷ به دست آورد.

از مشهورترین فلم های وی که در گیشه فروش بالایی داشته است می توان به «بابی»، «لیلی و مجنون»، «رافو چاکار»، سرگام»، «karz»، «Prem Rog»، «نگین»، «ماه عسل»، «بانجاران» و «Heena and Bol Radha Bol» اشاره کرد.

همچنین ریشی جایزه Achievement Lifefilm Filmfare در سال ۲۰۰۸ به دست آورده بود. او در دوازده فلم در سالهای ۱۹۷۳ و ۱۹۸۱ مقابل نیتو سینگ، همسرش، ظاهر شد.

وی در آخرین حضور در سینما در فلم «Jeethu Joseph» تولید سال 2019 نقش آفرینی نمود.

«ریشی کاپور»  که پیش تر خبر بهبودش از بیماری سرطان منتشر شده بود، امروز مصادف با 30 اپریل پس از یک سال دوره تداوی در امریکا، در یکی از شفاخانه های بمبئی درگذشت.

ع ا/ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
مجید احمدی

روحش شاد و یادش گرامی باد. این ها بودند که برای ما خاطرات خوب ساختند.

شیما اعظمی

روحش شاد و یادش گرامی باد.

علی صدیقی

روحش شاد و یادش گرامی ❤❤❤

مینا یوسفی

روحش شاد و یادش گرامی باد.

ضیا حسنی

بازیگر محبوبی بود، روحش شاد.

بهفر بهروزی

روحش شاد.

آرش کوشکی

روحش شاد.

مسعود

خدا بیامرزه